ДБАЄМО ПРО ТИХ, ХТО ПОТРЕБУЄ НАШОЇ ДОПОМОГИ


11 листопада 2011 року в комунальній 2 міській поліклініці відбулася прес-конференція за участю начальника управління охорони здоров’я заступника директора департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради В.І.Зуба, головного лікаря 2МП Токарєвої Т.П., представника громадської організації «Батьки «Джерела» Ірина Нестор,представників преси, радіо, телебачення, яка була присвячена забезпеченню доступності особам з обмеженими фізичними можливостями у лікувально-профілактичних закладах міста.

Заклади охорони здоров’я міста стали доступнішими для людей з обмеженими можливостями. З метою забезпечення доступності особам з особливими потребами до огляду спеціалістами в амбулаторно-поліклінічних закладах міста ще на початку цього року розпочалися масштабні роботи.

Зокрема, на перших поверхах львівських поліклінік облаштували оглядові кабінети для обстеження осіб з особливими потребами. Тут у визначені дні таких людей оглядають спеціалісти і вже немає потреби підніматися на різні поверхи для огляду лікаря. Позачерговий огляд осіб з особливими потребами в цих оглядових кабінетах відбувається щовівторка з 10.00 до 12.00 та щочетверга з 12.00 до 14.00. У Міській дитячій клінічній лікарні позачерговий огляд дітей з особливими потребами спеціалістами консультативної поліклініки проводиться щоп’ятниці з 10.00 до 13.00. Також запроваджено можливість попереднього запису осіб з особливими потребами на прийом до лікарів. Водночас для мало мобільних груп населення в міських закладах охорони здоров’я встановлено 32 пандуси, 28 облаштованих туалетів. У будівлях, де здійснюється прийом пацієнтів, встановлено кнопки виклику медичного персоналу. В рамках створення доступності до лікувально-профілактичних закладів міста Львова для незрячих громадян теж було зроблено чимало. Зокрема, у всіх приміщеннях медичних закладів встановлено звуковий сигнал типу «Метро» (62 шт). Цей сигнал покращує орієнтування незрячої людини у просторі. Так само для слабозорих при вході до практично всіх медичних закладів було нанесено жовті смуги на сходах. Також було виготовлено 129 табличок шрифтом Брайля з назвами кабінетів, зокрема реєстратур, приймалень тощо. До слова нагадаємо, що в рамках проекту «Почуй мене!» на початку року на станції швидкої медичної допомоги операторські місця обладнано спеціальним забезпеченням для реєстрації та транслювання СМС-повідомлень мешканців міста з вадами слуху і розладами мовлення. В рамках цього проекту створена спеціальна база даних, де зазначено номер мобільного телефону нечуючих та анамнези. Мешканці Львова, які мають обмеження слуху та мовлення і хочуть приєднатися до проекту, можуть звернутися до Львівської обласної організації Товариства глухих України, у Львові на вул..Окуневського, 1 або за телефоном: 252-29-46.

Зокрема, у комунальній 2-ій міській поліклініці окрім звукового орієнтиру, маркування, пандусу, табличок зі шриф том Брайля, об лаштованого туалету, є два кабінети на першому поверсі, де може надаватися медична допомога людям з обмеженими фізичними можливостями: каб.№ 102 (невідкладної допомоги) і каб. № 106 (підлітковий). На 1-у поверсі поліклініки інваліди також мають можливість пройти електрокардіографічне обстеження, УЗД, спірометрію, реовазографію, електроенцефалографію. На цьому ж поверсі функціонує дитяча лабораторія, кабінет дитячого офтальмолога, кабінет невідкладної допомоги, процедурний кабінет. Для транспортування інвалідів у приміщення поліклініки придбано спеціальний візочок, який зберігається у долікарському кабінеті на першому поверсі. «Протягом 3-х останніх років у закладі проведені заходи для забезпечення життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями, які були оцінені і нашими пацієнтами. Скарг від інвалідів щодо будь-яких перешкод до доступу у заклад чи до надання медичної допомоги не надходило», - зауважила головний лікар комунальної 2-ї міської поліклініки Тетяна Токарєва.

«Ми, як лікарі, розуміємо проблематику доступності медичних закладів для людей з обмеженими можливостями. Протягом останніх 4-х років ми постійно проводимо роботу щодо покращення доступності. Ще більше треба зробити, але вже зараз є результати, про які нам не соромно говорити. І нам важливо, щоб люди знали і користалися: це і кнопки виклику медичних працівників, це і пандуси, це і визначені години прийому таких пацієнтів, це і можливість записатися на прийом по телефону, щоб не чекати в черзі. Так само ми тримаємо тісний зв’язок із громадськими організаціями, які нас консультують щодо покращення можливостей для людей з особливими потребами», - наголошує начальник управління охорони здоров’я ЛМР Володимир Зуб.

Всі права захищені © 2010-2021